یوگا و ام اس ۹

یوگا و ام اس ۹

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۴ کد : ۳۶۱
تعداد بازدید:۱۱۹
یوگا و ام اس ۹

یوگا و ام اس:
قسمت نهم:
در قسمت های قبل به فواید تمرینات گوناگون بدن پرداخته شد در حالی که یکی از مهمترین بخش های بدن که شاید کمتر مورد توجه قرارمی گیرد و تا کنون مورد بررسی  قرار نگرفته گردن باشد.در این قسمت به فواید تمرینات گردن اشاره می شود.گردن به عنوان ناحیه اتصال سر به بدن نقش بسیار مهمی در وضعیت سر نسبت به بدن ایفا می کند.وضعیت نامناسب سر نسبت به بدن در حالت ایستاده ناصحیح می تواند باعث انحراف در ستون مهره ها و پیدایش فتق دیسک بین مهره ای و تنگی کانال نخاعی شود.
خوشبختانه تمرینات یوگا گردن طوری طراحی شده اند که بدون ایجاد هر گونه عارضه ای در مهره های گردن باعث تقویت عضلات گردن و نرمی مفاصل بین مهره ها می شوند که این خود زمینه را برای قرارگیری صحیح سر نسبت به بدن ایجاد می کند.این تمرینات شامل حرکات نرم و آرام چرخشی و یا خم و راست کردن گردن به سمت بالا و پایین ، چپ و راست و عقب و جلو می باشند.این تمرینات شاید به ظاهر ساده باشند ولی اگر غیراصولی انجام شوند باعث ایجاد مشکلات جدی در مهره های گردن می شوند.در نتیجه تمرینات گردن حتما باید زیر نظر مربی متخصص و مجرب انجام شوند.این گروه از تمرینات هم به حالت ایستاده می توانند انجام شوند و هم به حالت نشسته تمرینات گردن برای افرادی که مشکل عدم تعادل ناشی از ام اس دارند مناسب تر می باشد.
پایان قسمت نهم 
ادامه دارد.....
مدیریت ورزشی انجمن ام اس ایران


نظر شما :